1. I have another 10 days to complete my 'pantang mode'..yippie!!

2. Already got the Spectra 3 from SIL next door, but yet to start 'pumping' session. Malasnya..

3. I want to make some revision abt 'Breastfeeding for working mom'. Tp asik je melencong ke site lain..Anybody have the straight to the point link?

4. The process to completely own the auction hse I got last time still in progress and don't know until when. So, we decided to rent out our apartment instead of getting a buyer. At least, dpt la duit kocek sket..kan..kan..

5. I need to identify which credit card is the best to remain and terminate others. Ye lah, kang tak pepasal kene bayar unnecessary tax pulak next year. In case u don't know, starting next year, all principal card will be impose rm50 tax, supplementary rm25. Imagine if u have 10 cards ( yes, I hv 10 cards). Kira la sendiri ye berapa makcik kene bayar. Bukannya pakai semua pon cuma buat standby je..

6. Which bank offer the best rate for refinancing? I'm quite frustrated with most of the bankers when I asked them abt the product. Tuh yang aku rase mcm nak tuka profession je nih..

7. I need to do some serch on 2 auction flat nearby. Hoping to get another for the +ve income..;-)

8. Budak 2 org ni bising sgt..Kesian bb Syafi x dpt tido and me terganggu nak online. Mak yg hampeh?..I guess soo..yet ada hati nak jadi fulltime housewife..bole jalan daa..:p

9. Seronoknya si bibik nih tgk Sekar..nasib baik aku x antu TV. Kalau tak sure dia merana x dpt tgk ( ke aku yg merana.?)..Untung betul org2 Indon kat sini. TV kita mmg meriah dgn cerita diorang je..dari stesen berbayar smp yg x berbayar..semua ada.x paham betul aku.

10. Sat lagi nak masak asam pedas - encik laki nak balik dari outstesen from Bintulu..:)..dah lama x masak..nasib le kalu x sedap..alamak bendi pulak xde..belasah je la..




Comments (10)

On October 27, 2009 at 9:35:00 PM GMT+8 , LITTLE DEWA said...

hahaha
jie, ko lah yg baik ati slalu mengalah ngan bibik kot? wah nk beli umah lagi!!! seronok lah. nnt sok sok in future kot ade rezeki beli umh, sile la jd aku nye advisor ok. tp FOC la. hehehe.

 
On October 28, 2009 at 9:34:00 AM GMT+8 , gjie said...

akulah majikan dambaan all the bibiks..!!

bli rumah standby 2-3 riban je duit aku yg lelain bank le yg bayo..;)

 
On October 28, 2009 at 4:37:00 PM GMT+8 , N I N I E said...

wow! kagums dgn cc ko yg byk iteww...

 
On October 28, 2009 at 5:19:00 PM GMT+8 , ms ngantuk said...

gjie,
byknya stand by cards.. hehe bibikmu itu harapnya appreciate kau. mmg majikan plg baik!

 
On October 30, 2009 at 8:11:00 PM GMT+8 , mfa said...

alamakss.. ye ker kena byr tax? dah le kena byr bank, ini tidak ADILL.. what are they thinking? 50 hinggit bole beli mcm2 tau.. (keluhan org yg tak berduit lebih skang ni esp bila MARA dah hantar surat amaran huwaaaaaaa!!!!)

bibik kau mmg untung, kalah anak2 kau yg ditatang mcm minyak yg penuh, gie apa kata kau soh dia tukar binti jek.. jadik anak kau baru berbaloi kau spend sumer benda tuk dia hehehe

eh cpt nyer dah nak abis pantang, persan aku mcm kau baru jek branak,, tak sangka masa cpt jln kan.. yelah.. bb kau dah besar nampak..

 
On October 30, 2009 at 8:33:00 PM GMT+8 , gjie said...

ninie & kay, bile aku listkan smule rerupanya ade seblas instead of spuloh..!!..hampeh..buat burok report CCRIS aku je..mmg nk kene POTONG seme tuh..harap bank akan buat samting..xkan diorg nak biarkan..ramai org dah start POTONG dh skang..

psl bibik tu aku rase mcm nak pecat je dia harini..burok la KPI dia taun ni..huhu..mia, nak letak binti saifulbahri ke?..x kuase makcik!!..hehe

eh, MARA tuh bole mintak waived la..dolu2 lps abes blajo trus aku & the geng tulis surat mintak waived..pastuh dpt la surat MARA kate outstanding = 0 nalek..surat MARA pon dh xde dtg menjengah ke rumah..:)

 
On November 2, 2009 at 8:12:00 AM GMT+8 , mfa said...

pasal MARA tu aku mintyak waived gak dulu tp ada satu kejadian gaduh bergaduh yg menyebabkan aku dapt waive 75% jek tak penuh, ni 25% lagi ni la yg aku terkedek2 nak bayar and recentlt aku telah pun skip2 bayar.. hehe ingat kan diorg tak perasan rupanya member sudah nampak daaa..
terus soh aku bayar balance dah le selalu skip bayar, tak ikut jadual lak tu, patut nya skang aku kena bayar 300 kott, tp aku bantai bayar 50 jek.. hehe patutla dia perasan.. aku macam nak jek gaduh lagik ngan org tu, nak kata 'encik, kalau saya ada byk duit lebeh, of course saya byr amount tu tiap2 bulan, masalah nya 50 jek yg saya mampu byr skang, nasib baik la saya bayar jugak.' hehe kau rasa dia nak layan aku tak pasni? mampos dia soh aku baya penuh terus kang.. hahaha.. nasib2.. tu lah utang byk sgt.. ni lah nasib ku..huhu

 
On November 2, 2009 at 9:47:00 AM GMT+8 , Sasha Farina said...

rasa macam sekejap eh pantang? aku rasa sekejap... i'm sure kau rasa lama.. hehehehhe

 
On November 2, 2009 at 10:45:00 AM GMT+8 , gjie said...

mia, smalam MARA ada listkan pemiutang2 tegar kt UTUSAN..ada plak satu nama yg aku kenal..sib nama kau xde..hehe..

harsha, mmg aku rase mcm nak mati tunggu 44 hari ni..2day dh 40hari..aku igt nk declare abes pantang je sok..:)

 
On November 5, 2009 at 2:28:00 PM GMT+8 , N I N I E said...

mia, MARA ni okeh lagik compare to ptptn.. fuh, staf opis ni dah siap dpt surat lawyer.. bile drg nk setel dgn ptptn, susah betol nk get thru..

g, i tot bile ko salah kire kad, makin kurang, rupenya bertambah lg satu kad! haha.. tu kena chek lagi tu, mane tahu ade tertinggal lagik.. potong jgn tak potong.. dah mcm iklan p1 wimax lak kan.. tah ape2 iklan tu.. tak kena blacklist lak..?