Rumah kami dah nak siap renovate..tinggal touch up sket2..insyaAllah, bulan 12 kami dok la rumah baru tuh..byk mende yg nak buat tapi terpakse ku pendam saje buat masa sekarang..buat yg penting dulu..haih, nak deko rumah pon takde skill..dan minat pon kureng..kesian lah lakiku dapat bini yg xde skill menghias rumah..penat dah ku belek2 buku2 yg di beli and website2 yg bekenaan..

Nak pilih langsir pon satu hal..the other half prefered to put blinds at most of the tingkaps..and me as usual, menurut saje since me don't have any ideas on the langsir mahupun blind itu..and I don't really like scallop and apelah2 yg over decorate the langsir..Then, I tried to call this person who offered a free quotation on the blinds & curtains.. while they took measurement and calculating the cost, I asked JC - tekelah bape agaknye diorg ni quote. And he guess it just around 3k++..in which I don't think so.and guess how much? it's around 7k++..in which it is so out of budget. In fact, kami lupa nak masukkan bajet langsir nih dlm belanjawan utk rumah  ni..huhu..musnah harapan..Nilai 3 je lah jawap nye ye..ngehehe..

Itu baru cerita langsir..nih ada lagi senarai harapan yg masih terbuku di hati ini, in which the other half not really in favor to have it..at the moment..

Wish list:-

1) New TV Plasma or LCD..32 inch pon jadik lah..tapi lakiku nk soh guna je tv  skang yg dibeli before kawen lagi..huhuhu..nih kalu dia xnak jugak, aku pi je senheng sensorang swipe for 0% interest 12 mth instolmen..:p

2) Laminate floor at living hall..i so minat laminate flooring. tapi nih kene put at 2nd phase (yg xtau ntah bile)..

3) New Sofa yg tgh sale kt lorenzo tuh..leather seat lah..lagi best kalu yg siap ada decliner tuh..

4) New Meja Makan- ni x bape penting sbb meja makan yg ada kt umah tu masih elok dan buleh di pakai..tgk lah kot2 tetiba terbeli plak meja boleh laras kt IKEA tu kang..

and the list goes on..

Aku hanya manusia biasa..tak pernah puas dengan apa yang ada..Namun, aku sangat bersyukur dgn segala rezeki dan nikmat hidup yang Engkau limpahkan..

Dan semoga aku sentiasa menjadi hambaMu yg bersyukurr..:)..Amin ya rabbal Alaminn..

Err.ada sesapa nk sponsor wish list di atas nun..?..

Comments (8)

On October 25, 2010 at 9:39:00 AM GMT+8 , hajja said...

byk belanja nih...
tak boleh nak tolong, saya pun skill less

for my room, saya beli jam, painting byk byk at lovely lace
walla bilik ku transform english room in one day je!

 
On October 25, 2010 at 10:08:00 AM GMT+8 , dd said...

hahaha aku sponsor 1st instalment tv yg ko pi sengsorang swipe kat sengheng tu boleh la ...hahaha... eh kejap harga tv tu berapa?? hahaha

a'ah ek.. klau dapat laminate flooring tu best kan mcm rasa berseh je bby mahupun syafi nak mengexplore rumah ke... :)

aku pikir ko nak masuk rumah aku yg rasa letih... letih pikirkan duit yg laju mcm air terjun n letih pikir nak pack/unpack , load/unload brg.... puhhhh

 
On October 25, 2010 at 10:11:00 AM GMT+8 , gjie said...

hajja, mmg byk belanja..harap2 tak perlu korek tabong terlalu dalam..

kire hajja ade la gak skill transform bilik..so far akak ade skill transform kan jadik kapal karam jek..:p

 
On October 25, 2010 at 10:24:00 AM GMT+8 , gjie said...

dd, 1st installment = bayo abeh..:p

best kan kalu dpt laminate..? arituh jc gak yg kasik idea nk laminate dan membuatkan aku psg angan2 laminate tuh..la nih dia pulak kate xnak at the moment..nyampah!!

 
On October 25, 2010 at 5:12:00 PM GMT+8 , linj said...

whoa...masuk umah baru. tahniah 4 2 things : house n bb! snap pics, gg...bleh aku apply idea ko utk umah baru aku..hahahahah!

 
On October 25, 2010 at 11:55:00 PM GMT+8 , ms ngantuk said...

curtains mmg ngarut2 now harga. blinds lglah mahal. hai nk beli rumah mahal, nk set up pun mahal. hajja nye transformasi tu got me curious...

 
On October 26, 2010 at 2:22:00 AM GMT+8 , gjie said...

lin,
aku xdak skill deko rumah. xtau la ape jadik umah tu kang..nk hire ID, baik lah aku spent utk mende lain..:P

kay,
mmg mahal diorg ni quote utk blinds and curtains tu. tekejut brok jugak la..btw, xtau lah nape developer skang sebok buat rumah mahal2 rege > stengah juta. yg peliknye ramai la pulak yg beli..

skang ni cash xde pon mcm2 bole bli..patutlah kadar hutang rakyat mesia yg tertinggi kt asia..dan akulah salah sorang rakyat mesia tuh..huhu..:p

 
On October 26, 2010 at 2:22:00 AM GMT+8 , gjie said...
This comment has been removed by the author.